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La CCFI reçoit un prix « Pap’Awards » pour ses travaux sur l’attractivité de la filière

Notre initiative « Retrouver l’attractivité de la filière des Industries graphiques » a été récompensée par un Pap’Awards 2024 ! Le 4 avril dernier, au cours d’une soirée animée par Jean Poncet, rédacteur en chef de Pap’Argus, plus de...

Les dernières actualités

Une réussite et des ambitions

Avec 96 000 livres vendus en trois jours et 103 000 visiteurs, cette troisième édition du Festival de Paris a confirmé la renaissance du rendez-vous parisien. Un nouveau défi se dresse pour l’organisation avec...

Prochaines conférences

Fête de la saint Jean-Porte-Latine


Cercle des Armées - 8 place saint-Augustin, Paris 8e

Conférence « L’IA au service des Industries Graphiques »

Rémy Touguay
École Estienne

Assemblée générale 2024

Pascal Lenoir
École Militaire

Qui sommes nous ?

La CCFI est une association fondée en 1952, qui regroupe tous les professionnels de la filière graphique, dans un esprit confraternel. La CCFI a pour mission de maîtriser les métiers et process d’aujourd’hui, et de préparer ceux de demain.

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Ailleurs dans la presse

A Lyon, le roman noir se fête allègrement

Loin des crimes, complots, vengeances qui font le sel de leurs intrigues, les auteurs de romans policiers forment un cercle décontracté. En témoigne l’ambiance bon enfant qui règne chaque année au festival Quais du polar, à Lyon, qui a fêté ses 20 ans début avril.

Where do we draw the line on using AI in TV and film?

Recent controversies, including Civil War posters and altered photos in a Netflix documentary, have led to concern over the growing use of artificial intelligence on screen

Though last year’s writers’ and actors’ strikes in Hollywood were about myriad factors, fair compensation and residual payments among them, one concern rose far above the others: the encroachment of generative AI – the type that can produce text, images and video – on people’s livelihoods. The use of generative AI in the content we watch, from film to television to large swaths of internet garbage, was a foregone conclusion; Pandora’s box has been opened. But the rallying cry, at the time, was that any protection secured against companies using AI to cut corners was a win, even if only for a three-year contract, as the development, deployment and adoption of this technology will be so swift.

That was no bluster. In the mere months since the writers’ and actors’ guilds made historic deals with the Alliance of Motion Picture and Television Producers (AMPTP), the average social media user has almost certainly encountered AI-generated material, whether they realized it or not. Efforts to curb pornographic AI deepfakes of celebrities have reached the notoriously recalcitrant and obtuse US Congress. The internet is now so rife with misinformation and conspiracies, and the existence of generative AI has so shredded what remained of shared reality, that a Kate Middleton AI deepfake video seemed, to many, a not unreasonable conclusion. (For the record, it was real.) Hollywood executives have already tested OpenAI’s forthcoming text-to-video program Sora, which caused the producer Tyler Perry to halt an $800m expansion of his studios in Atlanta because “jobs are going to be lost”.

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